Powrót do Przedszkole

e-przedszkole

Materiały dla 6-latków

Ostatni tydzień                                                                                                                                             
KOCHANE PSZCZÓŁKI !
Wakacje tuż, tuż ZAPRASZAM WAS serdeczeniacznie w środę 24.06 w godzinach od 8.00 do11.00 po odbiór dyplomów ukończenia przedszkola.  Oczywiście przychodzimy do przedszkola tarz od strony maluszków, zachowując wszystkie środki ostrożności dotyczące koronawirusa.
Mam nadzieję że wszyscy, pracowaliście sumiennie i już zostało mało zadań do wykonania : w cz.4. Karty pracy wykonujemy zadania od s.87 do 96.
Wakacje,wakacje to wspaniały czas – czeka na nas morze, góry, rzeka, las.
Bądźcie uważni, ostrożni, podczas wakacyjnych zabaw.
Oto kilka zasad dla przypomnienia:
Pozdrawiam cieplutko do zobaczenia w środę.

Wyprawka plastyczna: Dobieranka sylabowa – układamy wyrazy z sylab (wakacje, korale, owoce, lato, jezioro, trawa)
Układanie puzzli Truskawka.
Karty pracy cz.4.s.80 – 86.
Karty pracy: Czytam, piszę, liczę s.94, 95, 96.
Życzę miłej pracy, pozdrawiam .

Moi drodzy, koniec roku przedszkolnego jest tuż, tuż. Porozmawiamy przez te  trzy dni o „Naszym podwórku”. Podwórko, podwórze – co oznacza to słowo? (Jest to plac przed domem,na którym się mieszka, najczęściej ogrodzony).
Zachęcam Was do narysowania swojego podwórka. W książce, s. 89. Proszę obejrzeć obrazki historyjki Co wolno! Czego nie wolno robić? Dlaczego? W Kartach pracy cz.4 proszę o wykonanie zadań od s. 68 do 79. Karty pracy „Czytam, piszę, liczę” s. 94,95.
Fragment wiersza K.J.Węgrzyna „Marzenia” (….)najważniejsze
                                                                        bywają w życiu przecież marzenia.
                                                                        Bo jeśli marzyć nie umiesz wcale,
                                                                        nie będziesz dążyć do ich spełnienia! ( uczymy się na pamięć).
Proszę narysować to o czym marzycie, i zaprojektować swoje wymarzone podwórko.
Miłej pracy życzę,pozdrawiam Ewa Bachanek.

Materiały dla Pszczółek tydzień od 01.06. do 05.06.
Nadal zostajemy w klimacie Rodziny. Jeszcze raz z okazji Dnia Dziecka życzę Wam samych beztroskich, radosnych dni, cieszcie się bawcie swoim dzieciństwem.
Proszę Was o wykonanie prac plastycznych dowolną techniką .
1. temat :”Ja i moja rodzina.”
2. temat. „Mój przyjaciel (kolega- koleżanka).
Proszę o zaprezentowanie swojej pracy. Dziękuję wszystkim którzy to robią.
Zachęcam Was również do ćwiczeń fitness dla dzieci 
Obejrzyjcie prezentację pt. Dzieci świata.
 
Życzę miłego tygodnia. Pozdrawiam.

Dzień dobry kochani!
Blok tematyczny od 25.05 do 29.05.pt „Takie same i inne”  Na początek proszę Was  moi mili o przygotowanie niespodzianki  na Dzień Mamy, bo jak wiecie we wtorek jest 26 maj . W wyprawce plastycznej karta nr 21 – do wykonania pudełko na drobiazgi, zachęcam Was także do przygotowania TORCIKA składniki są w książce str. 82, koniecznie o pomoc poproście dorosłego
Wykonanie: Wkładamy do garnka wg przepisu: masło, startą czekoladę, zmielone orzechy, pół opakowania wiórków kokosowych i około pół szklanki wody, podgrzewamy w garnku nst. kruszymy herbatniki i dodajemy do masy. Wlewamy do tortownicy posypujemy wiórkami kokosowymi i ozdabiamy orzechami. Wstawiamy do lodówki. Proponuję przygotować torcik w poniedziałek.
Niespodzianka gotowa pudełeczko, torcik i oczywiście wiersz „Dobra wróżka”.
Zadania dla Was: proszę w Kartach pracy cz. 4 wykonać polecenia od str. 60 do 67.
Karta pracy Czytam, piszę, liczę str. 92 i 93.
Wyprawka plastyczna układanie  zdań z wyrazów, Jemy placek z owocami.Mama kupiła Ani beret.
Hubert maluje wielki statek. Hania biega po zielonej trawie. Z sufitu zwisa żyrandol. Ważka lata nad strumykiem. Agatka rysuje kwiaty dla mamy. Kajtek lubi ciasto z kremem. Błażej gra na fortepianie. Hania je jagody z cukrem. Żaba unika bociana.
Wykonujemy również zakładkę do książki „Jeż- z napisem Powodzenia w szkole”
Proponuję zabawę” Ręce do góry”, oraz piosenkę do posłuchania M. Jeżowska „Wszystkie dzieci nasze są”
 

Witajcie kochani,
zachęcam do wsłuchania się w poniższe piosenki i zaśpiewanie wybranej swojej Mamie.
Poniżej są jeszcze zadania z języka angielskiego 🙂
Pozdrawiam ciepło
 
 
 
Witam was serdecznie kochani!
Tydzień od 18 do 22.05.jest o tematyce „Moi rodzice”
W kartach pracy Czytam, piszę,liczę wykonujemy zadania na str.90,91.
W kartach pracy cz. 4 zadania od str.50,51,52,53,54,55,56,57,58,59.
Książka s. 80. Proszę pomyśleć jakie są nasze domowe obowiązki – rozmowa na temat pomagania w domowych pracach.
Czytanie nazw czynności, jakie w domu wykonuje mama, jakie tata,a jakie dziecko.
Książka s. 81. Liczenie.
Wyprawka plastyczna: Domino wyrazowo-obrazkowe.
                                 Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Zdania po ułożeniu: To jest laurka dla mamy.
                                 Tata dostał krawat od Adama. Mama zrobiła tort owocowy. Na deser mamy lody.
Proszę o przedstawienie tego zadania.
Wiersz do nauki na pamięć;
Jeszcze śpi cały dom, 
tata śpi,dzieci śpią.
Jeszcze sen nie chce wyjść
z ciepłej kołdry,
a tu już pachnie chleb,
a tu już mleko jest,
dobra wróżka powiedziała nam:
– Dzień dobry!
Mamo,mamo, dobra wróżko
coś powiemy ci na uszko:
Wróżysz nam dobre dni,
umiesz w śmiech zmienić łzy,
cieple sny niesiesz nam do poduszki,
         w oczach masz słońca blask
                 i od burz chronisz nas.
                                    Nawet w bajkach nikt nie znajdzie lepszej wróżki.
W.Chotomska” Dobra wróżka”
Na naukę wiersza mamy czas do 26 maja.
Proszę sprawdzać jeszcze wiadomości będzie dalsza część (piosenki )
Pozdrawiam życzę zdrówka i przyjemnej pracy.

Materiał dla 6-latków Pszczółki
Tydzień od 11.05 do 15.05 .
W tym tygodniu bliżej zapoznamy się z łąką i jej mieszkańcami.
Na początek piosenka „Wiosna na łące” Zachęcam do nauki piosenki na pamięć.
W książce pracujemy na str.76,77,78,79.
Karty pracy Czytam,piszę,liczę zadania str.88,89  
Proszę obejrzyjcie prezentację „Majowa łąka”
Wyprawka plastyczna str.20 BIEDRONKA proszę wykonać pracę plastyczną.
Zachęcam Was także do obejrzenia bajki edukacyjnej „Mieszkańcy łąki”
Zostały nam jeszcze do wykonania zadania w Kartach pracy cz.4 str.od 40 do 49.
Życzę Wam Kochani przyjemnej pracy .Zachęcam również abyście się wybrali na spacer na pobliską łąkę.
Bardzo się cieszę że prezentujecie swoje prace,jest mi miło Was widzieć i podziwiać Wasze umiejętności.
Dziękuje Rodzicom,zachęcam aby było Nas jeszcze więcej.
Pozdrawiam cieplutko.
Odezwał się pan fotograf który jesienią robił dzieciom zdjęcia,tak jak wcześniej rozmawialiśmy będzie wykonywał TABLO dla wszystkich 6 – latków . Cena tablo 48 zł. Jak będę wiedziała więcej dam znać. E.B.
 
Zadania dla Pszczółek tydzień od 4.05-8.05.
Blok tematyczny „W świecie muzyki” Prezentacja o Fryderyku Chopinie 
Proszę abyście obejrzeli prezentację o F.Chopinie.
W książce pracujemy na str.74 i 75.
Karty pracy cz.4.zadania od str. 24 do str. 29.
Karty pracy Czytam,liczę,piszę zadania str. 82 i 83.
Wyprawka plastyczna-dobieranie zdań do obrazków.
Darek ma niebieski rower.
To jest mapa Polski.
Mama dekoruje tort owocami.
Tata naprawia motocykl.
Tata Adama jest policjantem.
Dz. wycinają zdania i odpowiadające im obrazki.Przyklejają na kartce obrazki a pod nimi zdania.Czytają zdania.
Proszę o zaprezentowanie tego zadania w dowolnej formie.
Wiersz:Wreszcie się zjawia maj wystrojony i bzu przynosi pełne brzemiona.
Przez całe ranki, całe wieczory gra na fujarce z wierzbowej korony. uczymy się wiersza na pamięć.(prezentujemy)
Proszę powtarzamy nazwy miesięcy w kolejności.Utrwalamy pory roku, dni tygodnia.
Zachęcam do wspólnego słuchania muzyki klasycznej np. Vivaldi Cztery pory roku.  Wiosna. A. Vivaldi Cztery Pory Roku
Życzę Wam miłej pracy,pozdrawiam.
 
Zadania dla Pszczółek tydzień od 27.04-01.05.
„Blok tematyczny -Mój region,moje państwo,moja Unia”
W kartach pracy cz.4 wykonujemy zadania od str.30 do 39 .
Karty pracy Czytam ,liczę, piszę .zadanie str.84,85.
Wyprawka plastyczna Orzeł biały .-wyklejanie kulkami bibuły, lub plasteliny .proszę o zamieszczenie wykonanej pracy w dowolnej formie .Rymowanka do nauki na pamięć :Jest  taki znak bliski Polakom
                                                                          -w czerwonym polu orzeł biały.
                                                                           Ten znak to nasze godło,
                                                                           pamiętaj o tym -Polaku mały.
Historyjka obrazkowa „Warszawska Syrenka”opowiadanie historyjki przez dzieci wycinanie obrazków układanie w odpowiedniej kolejności.    
Nad rzeką Wisłą znajdowała się osada rybacka.Mieszkali tam Wars i Sawa.Wars był rybakiem,który łowił ryby w .
Wiśle.Sawa zajmowała się domem.W Wiśle obok osady ,mieszkała mała Syrenka.Bawiła się blisko brzegu ze swoją przyjaciółką rybką.Znana była flisakom spławiającym drewno Wisłą .Zawsze witali ją radośnie .Pewnego dnia Syrenka postanowiła popłynąć z flisakami do dalekiego morza.Pożegnała Warsa i Sawę i udała się w podróż z flisakami.Gdy z rybką dopłynęły do morza ,okazało się że rybka nie może żyć w słonej ,morskiej wodzie.Zrozpaczona syrenka  usiadła na skale i zaczęła płakać.Zobaczyły ją córki króla Bałtyku.Zaprowadziły Syrenkę do swojego ojca,który przerażał swoim wyglądem,swoją postawą królewską.Król wysłuchał Syrenki i postanowił, że jego słudzy – bałwany morskie – doprowadzą
 ją do Wisły. Dał jej tarczę i miecz ,żeby nim strzegła miasta,które powstanie z osady rybackiej,gdzie mieszkali Wars i Sawa.Syrenka wróciła do swojej osady.I tak jak przepowiedział król Bałtyk z osady powstało piękne miasto na cześć założycieli nazwane Warszawą. na cześć Syrenki warszawiacy wystawili jej pomnik nad Wisłą i umieścili jej podobiznę w herbie Warszawy.W razie pytań proszę o kontakt.
Życzę miłej pracy ,ściskam i pozdrawiam.
 
                                                                        język angielski                                                        
 
Ostatni tydzień                                                                                                                                             

Hello Bees!

Chciałabym, abyście dziś powtórzyli wyrazy, których uczyliście się przez cały rok szkolny. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 70 – 71. Znajduje się tu słowniczek obrazkowy. Spróbujcie samodzielnie wymienić jak najwięcej wyrazów. Następnie włączcie nagranie i sprawdźcie swoje odpowiedzi:

Następnie przejdźcie do strony 67. Bugs Team wyjeżdżają na wakacje. Przyjrzyjcie się ilustracji i spróbujcie nazwać osoby i przedmioty na obrazku.

Na koniec posłuchajcie piosenki pt. „It’s holiday time”

Drogie Pszczółki, chciałabym podziękować Wam za wspólne lekcje, Waszą pracę i uśmiech. Życzę Wam udanych i radosnych wakacji!

Have a great holiday!

 

Witajcie Pszczółki!

Dziś posłuchacie historyjki, o tym jak drużyna robaczków przygotowywała się do pójścia do szkoły. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 62, przyjrzyjcie się ilustracjom i włączcie nagranie:

Następnie przejdźcie do strony 64, posłuchajcie o co  proszą dzieci i wskazujcie odpowiednie przybory szkolne:

Na koniec spójrzcie na zadanie 2. Posłuchajcie wyliczanki, w której Colin prosi swoją panią nauczycielkę o pewne przybory szkolne:

 


Witajcie Pszczółki!

Dziś poznacie nazwy przyborów szkolnych. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 60 i przyjrzyjcie się przedmiotom na kamyczkach. Włączcie nagranie i powtarzajcie wyrazy razem z Lucy:

Następnie przejdźcie do strony 61 i spójrzcie na zadanie 2. Za chwilę usłyszycie piosenkę, w której robaczki proszę panią nauczycielkę o pewne przybory szkolne.


Hello Pszczółki!

Dziś posłuchacie historyjki „Delicious food” – Pyszne jedzenie. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 54 i przyjrzyjcie się ilustracjom. Następnie włączcie nagranie:

 A teraz posłuchajcie wyliczanki pt. „Do you like honey?” – Czy lubisz miód? – przydźcie do strony 56 do zadania 2:

 Na koniec posłuchajcie rozmowy trzech czarodziejek – zadanie 1 na stronie 57:


Witajcie Pszczółki!

Dziś poznacie kilka nazw artykułów spożywczych. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 52 i rozpoznajcie je.
A teraz wraz z Lucy przeskakujcie paluszkiem z kamienia na kamień i powtarzajcie wyrazy.

A teraz przejdźcie do następnej strony i posłuchajcie, co lubią a czego nie lubią jeść Colin i Lucy.

Na koniec posłuchajcie piosenki „I like apples”  – Lubię jabłka.


Hello Bees!

Posłuchajcie piosenki pt. „What do you want to be?” – Kim chciałbyś zostać? Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 45 i spójrzcie na zadanie 2:

A teraz przejdźcie do kolejnej strony. Przyjrzyjcie cię kostiumom jakie założyły robaczki i posłuchajcie historyki:


Witajcie Pszczółki!

Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 44. Dziś przypomnicie sobie nazwy zawodów. Powtarzajcie wyrazy razem z biedronką Lucy:

Następnie przejdźcie do strony 45 i posłuchajcie kim chcą zostać osoby na obrazkach w zadaniu 1:


Witajcie Pszczółki, otwórzcie podręcznik on-line na stronie 38. Spójrzcie na obrazki i wymieńcie zwierzęta, które wystąpią w historyjce. Czy pamiętacie kto wygrał wyścig? Posłuchajcie historyjki pt. „Pet race” – Wyścig zwierząt.

Następnie spójrzcie na zwierzęta w zadaniu 2 na stronie 39 i powiedzcie, co potrafią robić. Sprawdźcie, czy mieliście rację:

Pszczółki, otwórzcie podręcznik na stronie 40 i spójrzcie na zdanie 1. Co potrafią, a czego nie potrafią robić zwierzęta? Posłuchajcie:

A teraz piosenka pt. „A mouse can run” :

Pszczółki, dziś powtórzycie nazwy zwierząt. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 36 i razem z Lucy wymieniajcie nazwy zwierząt:

 A teraz posłuchajcie piosenki „Pets, pets, pets”:


Witajcie Pszczółki, otwórzcie podręcznik on-line na stronie 34 i spójrzcie na zadanie 2. Powiedzcie jakie robaczki i zabawki widzicie na obrazkach. Posłuchajcie o czym rozmawiają Bella, Lucy i Colin:

A teraz przejdźcie do kolejnej strony – 35. Posłuchajcie trzech dialogów, w których dzieci wymieniają swoje zabawki i wskazujcie odpowiednie zdjęcia:

Pszczółki, dziś przypomnimy sobie historyjkę, w której robaczki wymyślą świetny pomysł na wspólną zabawę. Otwórzcie podręcznik on-line na stronie 30 i włączcie nagranie:

Z teraz czas na piosenkę pt. „Pobawmy się razem”- „Let’s play together” – strona 32 zadanie 2:

Pszczółki, otwórzcie wasz podręcznik on-line na stronie 28. Dziś przypominamy sobie nazwy zabawek. Przeskakujcie razem z Lucy paluszkiem po kamykach i powtarzajcie wyrazy:

 A teraz przejdźcie do strony 29 i spójrzcie zadanie 2. Dzieci trzymają w rękach zabawki. Spróbuj je nazwać. Następnie posłuchaj piosenki i wskazuj odpowiednie zabawki:

Pszczółki, otwórzcie podręcznik na stronie 18 i spójrzcie na zadanie 2. Przyjrzyjcie się robaczkom i kolorom farb, które trzymają w rękach. Posłuchajcie uważnie zdań o kolorach.

A teraz posłuchacie tych samych zdań, jednak pewnych słów będzie brakować. Czy potraficie je dopowiedzieć?

Pszczółki, dziś posłuchacie historyjki o tym, jak dzieci przebrały się za potworki.
Otwórzcie swój podręcznik on-line na stronie 1.41 i włączcie nagranie:

A teraz strona 24. Tu przypomnicie sobie nazwy czynności wykonywanych przez dzieci w ćwiczeniu 2:

Hello Bees!
Witam Was Pszczółki!

Chciałabym żebyście przypomnieli sobie wyrazy, których nauczyliśmy się do tej pory. Wiem, że wasze podręczniki zostały w przedszkolu. Dlatego też będziemy posługiwać się podręcznikiem internetowym. A znajdziecie go pod tym adresem:

https://online.flippingbook.com/view/929278/

Dziś posłuchacie i powtórzycie nazwy zwierzątek.
Otwórzcie podręcznik na stronie 4. Czy pamiętacie wyliczankę Lucy?
Oto nagranie:

A teraz przejdź do strony 6, popatrz na ilustracje i posłuchaj jak robaczki bawią się w chowanego:

Pszczółki otwórzcie podręcznik on – line na stronie 12.
Zaśpiewajcie razem z Lucy wyliczankę o kolorach.

A teraz przejdźcie do strony 14 i posłuchajcie, jak robaczki namalowały tęczę.

Pszczółki, otwórzcie podręcznik na stronie 20 i razem z Lucy przypomnijcie sobie części ciała:

A teraz spójrzcie na potwory w zadaniu 2 na stronie 21 i słuchając piosenki wskazujcie na nie oraz i ich części ciała:

______________________________________________________________________________________________________________________
 
Materiał grupa 6 latków ‚Pszczółki’. Zadania do wykonania w dniach od 16 do 20 marca. KARTY PRACY CZ. 3 str od 60 do 71. CZYTAM, PISZĘ, LICZĘ str 72 i 73. Zajęcia dodatkowe karty pracy ‚Mam 6 lat’. 

Do pobrania -> mam 6 lat z3

Tydzień od 23.03-27.03, jest tygodniem o WIELKANOCY proszę o wykonanie zadań z Kart pracy Czytam, piszę, liczę s. 75 Karty pracy cz. 3 str. od 72 do 81. Ponadto proszę korzystać z propozycji zamieszczanych na  Facebooku. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę zdrówka.
Drodzy Rodzice!
Zapraszamy Was na stronę facebookową- grupa Przedszkole Samorządowe w Kodniu
https://www.facebook.com/groups/PrzedszkolakiZgranaPaka/?ref=bookmarks,
na której znajdziecie propozycje zabaw i aktywności dla dzieci oraz materiały do
samodzielnego wydruku.
W razie jakichkolwiek pytań służymy wsparciem i pomocą.
GRUPA MOTYLKI- DANUTA MAKSYMIUK
tel.511-351-125
e-mail: danuta1.44@o2.pl
GRUPA PSZCZÓŁKI- EWA BACHANEK
tel.512-800-772
e-mail:Bachanekewa@gmail.com

GRUPA SMERFY
AGNIESZKA KOSTERA
tel.605-691-409
e-mail:ryndzia@op.pl
MILENA SEMIENIUK
tel.733-218-620
e-mail:mmilena.sem@gmail.com

GRUPA MISIE
URSZULA SPALIK
tel.609-664-259
e-mail:spalikula@interia.pl
ANNA SIKORA
tel.661-984-584
e-mail:anka21042007@interia.eu

Grupa Pszczółki. Kolejny tydzień 30.03-03.04. Blok tematyczny ”Wiosna na wsi”. Zadania z Kart pracy Czytam piszę liczę str. 76,77. Karty pracy od str. 82 do końca 96 str. proszę po powrocie do przedszkola przynieść książkę, będziemy czytali teksty z poznanymi  literkami. Literka Ł,J,F.

Zachęcam również do czytania dzieciom bajek i legend, można je znaleźć wpisując „Bajkowy zakątek” w gogle. Bardzo serdecznie pozdrawiam do miłego zobaczenia. Jeżeli są jakieś pytania z państwa strony proszę do mnie dzwonić. Ewa Bachanek.

Kochani Rodzice!
Przed nami czas wyjątkowy,czas WIELKIEGO TYGODNIA. Proszę abyście moi drodzy znaleźli chwilę by być tylko dla swoich dzieci. Myślę że Wasze dzieci zapamiętają na zawsze ten okres paraliżu w jakim teraz jesteśmy……na pewno będą o tym opowiadać swoim dzieciom i wnukom. Tęsknota za Bogiem za niemożliwością uczestniczenia we Mszy Św. i Triduum Paschalnym, była prawdziwą tęsknotą, tak jak żywa jest prawda o tym że Jezus żyje i Prawdziwie Zmartwychwstał. Błogosławionych, spokojnych, zdrowych Świąt Wielkiej Nocy życzę dla całych Waszych Rodzin Kochani.
W tym wyjątkowym tygodniu tylko zadania utrwalające, kilka linków co można zrobić. Bardzo zachęcam by dzieci brały czynny udział w przygotowaniu Świąt.
Pozdrawiam serdecznie Ewa Bachanek
 

Rysowanie w Paint – wielkanocne obrazki

Maks i Ruby – wielkanocny czepiec Ruby

Nauka pisania literek – szablony do wydruku

Zadania dla Pszczółek. 
Moi drodzy kolejny tydzień dotyczy tematu,, Dbamy o Ziemię,,. O przyrodę Dbamy! Nie łamiemy,
nie niszczymy, i nic nie deptamy! 
W Kartach pracy cz. 4 zadania od str. 3-do 13.
Czytam piszę liczę str. 78,79.
Wyprawka plastyczna. 
Proszę wykonać – pisankę – str16, kaczuszkę-str 17. Historyjka obrazkowa. Chłopcy grają w piłkę. (4 obrazki). Dziecko opowiada historyjkę ustala kolejność, przykleja na kartę numeruję. 
Puzzle krokusy. Proszę tak rozłożyć pracę aby dzieci stopniowo wykonywały zadania. Jeśli mają państwo pytania do mnie, czy też dzieci chciały by zaprezentować swoje umiejętności proszę dzwonić.
Pozdrawiam zostańcie zdrowi.