Coca-Cola Cup 2015 w naszej szkole

To już 17  edycja Coca-Cola Cup, najstarszego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży. W tym roku o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy będzie rywalizować 3948 drużyn – najwięcej w historii turnieju w obecnej formule szkół gimnazjalnych. Już po raz piąty z rzędu turniej jest wspierany przez Roberta Lewandowskiego.

 Coca-Cola Cup 2015

Coca-Cola Cup 2015

Do udziału w tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się prawie 25 000 gimnazjalistów i ponad 14 000 gimnazjalistek pragnących podążać drogą Roberta Lewandowskiego – najlepszego obecnie polskiego piłkarza, w przeszłości uczestnika Coca-Cola Cup. Do rywalizacji o udział w krajowym finale stanie 3948 zespołów. To najwyższa frekwencja Coca-Cola Cup w obecnej formule, czyli od 2010 roku, odkąd turniej jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów.

Coca-Cola Cup sięga do korzeni piłki nożnej, będącej nie tylko znakomitą rozrywką i niepowtarzalnymi emocjami sportowej rywalizacji. Kluczowe są korzyści, jakie niesie za sobą zdrowy, aktywny tryb życia, a także szansa na kontakt z rówieśnikami i nawiązanie bezcennych znajomości.

– Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami.

– Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach wzięło udział już ponad 680 000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce.

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z elementów realizacji tych założeń. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów ludzi na całym świecie.

Coca-Cola Cup ma w Polsce najdłuższą tradycję spośród turniejów piłkarskich dla młodzieży. To dla nas powód do dumy i duża odpowiedzialność, bo wiemy, jak ważna jest popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi. Coca-Cola aktywnie włącza się w walkę z otyłością na świecie, traktując to jako jeden z priorytetów.

        Dziewczęta walczyły 24 marca, a chłopcy 27 marca. W obu turniejach było po 5 drużyn. Graliśmy systemem „każdy z każdym”. Niestety żadna z naszych drużyn nie zakwalifikowała się do następnego etapu. Chociaż dziewczęta i chłopcy grali dobrze, to przegraliśmy tzw. „małymi punktami”. Wielka szkoda, ale następna Coca – Cola już za rok.

Nauczyciele wychowania fizycznego

fot. Magdalena Tymoszuk
Weronika Kłosowska