Chór szkolny z wizytą w Warszawie

Dnia 11 maja 2018r. członkowie szkolnego chóru pojechali na wycieczkę do Warszawy. Organizatorem tej wyprawy była nasza dyrygentka – pani Regina Hasiewicz. W opiece nad nami – chórzystami – pomagali: Pani Dyrektor Elżbieta Kulupa, O. Proboszcz Damian Dybała oraz Pan Piotr Drobczuk.

Z Kodnia wyjechaliśmy o godz. 7.30, podróż trwała około 4 godzin. Umilaliśmy ją sobie, śpiewając piosenki. Było miło i wesoło. Pierwszym punktem programu był Hangar 646 czyli park trampolin. Miejsce to stworzyli dwaj bracia: Igor i Marcin Konefałowie i ich tata Tomasz. Hangar 646 to ponad dwa tysiące metrów kwadratowych przeznaczonych do skakania, gimnastyki i akrobatyki. Na trampolinach można nie tylko skakać, ale grać w zbijaka, pakować piłkę do kosza, pokonywać przeszkody. Jest też basen z gąbkami. Jest także strefa dla profesjonalistów ze specjalną planszą, ścieżką gimnastyczną i batutami, które pozwalają odbić się w górę nawet na 6 metrów. Hangar posiada rampę o trzech stopniach nachylenia. Można po niej zjeżdżać na rolkach, deskach, specjalnym snowboardzie i rowerze. Po wykonaniu ewolucji ląduje się na ogromnej, miękkiej poduszce. Zabawa w Hangarze jest bezpieczna, chociaż – jak przy każdej aktywności- zdarzają się kontuzje. Dlatego przed skakaniem obowiązkowe są: szkolenie i rozgrzewka. Po godzinie zabawy, zadowoleni i zmęczeni udaliśmy się na obiad.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Wytwórnia powstała w 1949 roku. W pierwszych latach istnienia zajmowała się tylko produkcją filmów dokumentalnych oraz Polskiej Kroniki Filmowej. Dzisiaj to nowoczesny ośrodek technologiczny, świadczący pełen zakres usług produkcyjnych. WFDiF  to ponad 30 obiektów, wśród których znajdują się profesjonalne hale zdjęciowe, studia do obróbki i nagrań dźwięku, bardzo nowoczesny sprzęt z zakresu techniki zdjęciowej, Laboratorium Obróbki Taśmy na najwyższym światowym poziomie, wszechstronnie wyposażone Zakłady Budowy Dekoracji oraz Inscenizacji i wiele innych obiektów, z których korzystają obecne na polskim rynku stacje telewizyjne i produkcje filmowe. Mieści się tutaj również Archiwum Filmowe. Wytwórnia Filmów to bardzo ciekawe miejsce. Zostaliśmy zapoznani z etapami powstawania filmów i kostiumografią, byliśmy na planie filmowym nowo powstającego filmu, ale nie zdradzono nam tytułu, ponieważ jest w trakcie produkcji – na razie to tajemnica! Widzieliśmy kostiumy i rekwizyty z filmu „Miasto 44”. Nasze przewodniczki bardzo ciekawie o wszystkim opowiadały. To było niezwykle interesujące móc zobaczyć świat filmu z drugiej strony, od „podszewki”.

Nasza wyprawa dobiegła końca, ruszyliśmy w drogę powrotną do Kodnia. Na miejsce dotarliśmy około godziny 23.00. Wycieczka odbyła się z inicjatywy i przy finansowym wsparciu Wójta Gminy Kodeń – Pana Jerzego Trocia, któremu tą drogą serdecznie dziękujemy. Miło nam, że Pan Wójt dostrzega nasze starania i wspiera nas w naszej pracy. Wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć i wrażeń.